Поршневі компресори активно застосовуються як в промисловій сфері, так і в побуті. Незважаючи на надійність і високу продуктивність агрегату, йому також властиві поломки. Порушення можуть бути класифіковані як механічні, електричні та експлуатаційні. Іноді вони пов’язані між собою, що робить діагностику вкрай складною, але необхідною для точного визначення першопричин поломки і їх нівелювання.

Виявлення несправності

Не кваліфікований фахівець також може зрозуміти наявність несправностей. Зазвичай виявити проблему допомагає:

  • низька продуктивність компресора;
  • прослизання ременя або шипіння при відключенні агрегату;
  • несанкціонована оператором зупинка роботи;
  • підвищена вібрація;
  • гудіння двигуна;
  • наявність маслянистих надлишків в стислому повітрі або ресівері;
  • повна зупинка функціонування без можливості її відновлення звичайним способом.

Це прямі сигнали почати ремонтні роботи агрегату, щоб не допустити його абсолютної поломки і серйозних фінансових втрат для придбання нового компресора.

Причини і способи вирішення механічних поломок

Детермінантами таких несправностей стають:

  • проблеми з повітряним фільтром: його забруднення або механічна несправність;
  • пошкодження циліндрів або поршневих елементів;
  • забруднення повітря і наявність в ньому домішок, зазвичай будівельного типу.

Як наслідок спостерігається перегрів компресора, зниження його ККД або повний і безповоротний вихід з ладу.

Зрозуміти, що несправний саме повітряний фільтр, допоможуть:

  • наявність пилу в клапанному вузлі або в циліндрах;
  • поломка клапанно-циліндрової частини агрегату;
  • так зване «кільцеве залягання»;
  • окислення масла;
  • невідповідність вимогам чистоти в стислому повітрі.

Режим змазування важливий для всієї роботи компресора, його високої продуктивності. Порушення можна помітити за такими ознаками:

  • неробочий стан підшипників ковзання або кілець;
  • шатуни можуть клинити або розриватися.

Правила для режиму змащення компресора:

  1. Не застосовувати моторне масло. Виключно компресорне, при цьому звертають увагу і на рекомендації виробника для конкретного виду агрегату.
  2. Відслідковувати рівень масла. Для цього немає необхідності викликати фахівця, система продумана для користувачів.
  3. Заміну проводити з необхідною виробником періодичністю.

Електричні поломки

Саме ця група несправностей часто зумовлена механічними поломки. До них відносяться:

  • неадекватне відображення фаз;
  • перевантаженість вала електричного двигуна;
  • нестача елементів комплектації агрегату.

Несправності продукують:

  • поломку роторного вала або крильчатки;
  • ослаблення кріплення осердя статора або опресовування сердечника ротора;
  • плавлення бабіти підшипників ковзання або повний знос цих частин.

До прямих електричних несправностей відносяться:

  • підвищена напруга;
  • замикання обмотувальної частини;
  • обрив провідникових елементів;
  • ізоляційні пробої внаслідок замикання, промокання.

Експлуатаційні парадигми поломок

Одним із головних пунктів в даному контексті є режим роботи. Перерви компресора потрібні після кожних 15 хвилин безперервної роботи, а в годину у кожного агрегату свої показники. Наприклад, для побутових компресорів робота не може перевищувати півгодинний період за 1 годину.

Поломками експлуатаційного типу називають:

  • бруд на зовнішніх вузлах;
  • поломка корпусу (пластик досить крихкий);
  • порушення цілісності захисних кожухів та крильчатки вентиляційної частини;
  • несправність реле тиску;
  • проблеми з трубопровідною арматурою.

Ремонт

Самостійно можна полагодити компресор за наявності не серйозних проблем і певний досвід в даній сфері, інструментах для проведення робіт. Зокрема, допускається втручання власника агрегату при необхідності:

  • очищення і натягу ременя;
  • чищення сідла і заміні прокладки в голівці клапана;
  • добавки або заміни масла;
  • перевірки ланцюга харчування.

Інші маніпуляції краще довірити фахівцям, щоб агрегат не втратив своєї ККД і працездатності в цілому.