Устаткування, оснащене пневмоприводом, потребує ретельного виборі матеріалів для змащення при техобслуговуванні. Виходячи з трибології, система пневмоцилиндра – це пара тертя “метал – полімер”, що має перехідний мастильний компонент.

Головною складовою щодо забезпечення працездатності пневмоцилиндров вважається мастило, нанесена на контактні поверхні в процесі складання.

Для продуктивної експлуатації пневмооборудования потрібні мастила, що забезпечують ритмічні, плавні рухи частин механізму, невисока зусилля початкового ходу поршня, тривалий час роботи.

Який тип мастила необхідний Пневмоциліндр

Ущільнювачі, контактуючи зі стінками або штоками циліндрів, з часом зношуються: старіють, змінюють розміри, тріскаються. Це порушує герметичність. Пневмоприводи знижують ефективність, виходять з ладу. Вибираючи мастильні склади, слід звернути увагу на:

  • матеріал еластомеру, що стикається зі змазкою;
  • швидкість переміщення;
  • опціонні умови (харчової допуск, вплив середовища).

Всі виробники завжди рекомендують марки мастильних речовин для своєї техніки. Головним критерієм при виборі мастила для пневмоінструменту, є в’язкість.

Види мастил

Мастила в залежності від місця використання діляться на: консистентні (в’язкі, пластичні), і рідкі (антифрикційні). Перші зазвичай – для зовнішнього застосування. Але можуть вживатися для первинного покриття всередині циліндра. Другі застосовуються для зовнішнього змащування і всередині пневмоцилиндра.

Головна цінність пластичних мастил – виняткова удерживаемость на поверхні. Вони не протікають, чи не продавлюються з розгерметизованих вузлів, мають широкий температурним допуском. Окремі пластичні (консистентні) склади відрізняються винятковою герметизацією і прекрасними консерваційними якостями.

Спеціальні антифрикційні твердосмазочние покриття володіють хорошими протизадирними і антикорозійними особливостями, гладкістю, хімічну стійкість. На взаємодіючих поверхнях пневмоцилиндров утворюють захисну тонку суху плівку, що знижує тертя і стирання. Покриття має високу адгезію до поверхонь, і здатне утримуватися на них навіть при високих навантаженнях. Вони вирівнюють мікронерівності на поверхнях, забезпечують плавність ходу, знижують тертя, попереджають утворення задирів і пошкоджень.

Зазвичай в їх склад входять: синтетичне або силіконове масло, спеціальний загущувач і ковзний компонент на основі фторопластових композицій. У рідких змащеннях знаходяться: синтетичні масла зі спеціальними добавками. Силіконові мастила (масла) можуть випускатися в аерозольній упаковці. Являють собою напівсухе водостійке покриття з антистатичним властивістю. Деякі з харчовим допуском.

Основні властивості мастил для пневмоприводов:

  • функціонування в великому температурному діапазоні (-45 … + 165 ° С);
  • висока працездатність і зносостійкість;
  • тривалий час експлуатації;
  • працездатність в середовищі з підвищеною вологістю і запиленістю;
  • харчове контактування;
  • стійкість до миючих і дезінфікуючих розчинів;
  • сумісність з різними матеріалами (сплавами кольорових металів, полімерами).

Мастило пневмоінструменту

Окремо варто згадати пневмоінструмент, що працює від стисненого повітря. Пневмопривод, встановлений на них також вимагає відходу і мастила. Для забезпечення масловоздушной суміші використовують спеціальний пристрій – лубрикатор, де мікрокраплі мастильного матеріалу розпорошуються в доставленому стислому повітрі. Мікролубрікатор встановлюють в розриві шланга або прямо на пневмоінструмент. Великі лубрикатори для постачання декількох користувачів монтують близько компресорів.

Ефективність мастила визначається правильністю процесу покриття. До її нанесення рекомендується очистити поверхню пневмопривода від залишків колишньої мастила. Найпростіше це зробити за допомогою очищувача, компоненти якого не надають руйнівної дії на пластикові та гумові ущільнення.